Tuesday, June 29, 2010

..::: the life :::...




hmm...
nk story sal pe ek today??
cite sal my past lifela...(skatila blog aku)
actually im from perak...but lahir kat cni menetap di perak...
then tahun 2005 move ke damansara...(bru bes spm mse tuh)
kejala kt mcd sementara nk tgu resultkan...
hehe...first time keja sgt best lg2 bile dapat gaji...
mmg keja shoppingla...
xhengat...haha...
mula2 sedih jugak ayah n mama kt kg salu call ckp rndu...
hehe...(mula2 jela)
then dapat tawaran masuk nursing kt Tun Hussien Onn...
da g interview sume...
dapat tapi cm xmntla keje2 nurse ni(padahal skrg myesal)...
tolak..mama bising gile mase tu...then dapat lg offer letter from UniKL...
nursing gak...tolak gak...mama bising g...
last choice dapat music kt uitm mmg kena amek nk x nk...
amek jela kn...lgpn mase tuh mnt music...
xsangkela plak study course ni susah cm haram...
first time masuk da ade induction..ala yg senior buli junior tuh...
siot je...myampah pun ade...mase tuh propa baek jela coz xnk org marah2...
sakit tlinga babe bkn takut...hahahaha...
kena pakai bju kurung everyday+kasut btutup...
laki lak bju putih ari2 ngn suar slack...
mmg bapak bau jgn ckpla mase tuh..
tahan jela...
da dorg bju putih ade sehelai je..
pakai ari2 lak...
perghhh!!

continue nt ek...
da ngantuk...hahaha
b4 dat nk tjk picca2 aku mase induction..
hehehe...


July 3 2010, 3:39am

ok lets continue....
kiteorg kena induction ni around 3weeks gak r..
penat, sedih, sakit ati n meluat ngn para2 senior time tuh...
expecially ngn abg Mel n Ijai (bf aku skrg)..
sbb dorg gatal n mulut cm longkang..
hahaha...
mase time induction tu la kenal kawan2 bru n sgt syg kt dorg expecially jobey(food haunter), ngah(earth hour) n kak long (si busy body)...hehe..xlupe gakla kt wanie(si bontot), ain (si kepoh, sekarang da ank dua da!) vida(mish herla) ni best buddy aku mase part one!...
masing2 da besa skrg...
sume da ade haluan laen...

  • ngah da g German Cakcur
  • ain da kawen
  • wanie da tunang n nk kawen
  • kak long kat umah sebelah
  • jobey mbesarkan bdn di kelantan
  • vida da bukak business kt Pahang
ermm...aku jela yg melarat kt shah alam bandar cengkerik ni..
bosan pon ade tp nasebla kawan2 n mr tayang dok kt cni so xdela trase sgt..
eh jap...
aku cm da lari tajuk je..
ok bbalik kpd cite ragging meragging ni...
induvtion tuh bjalan dekat 3mggu...
time 2 mmg penat byk aabes wet sume adela..
mne x nye da asgment yg senior bg sume kena koyak...
dorg igt beli port folio sume tu gune bulu idung agaknye...
mmg geram tp nk wat cmne...
org kate pg kandang kambeng mgembek kandang lembu mgembu...
mmg fakulti tuh cm kandang binatang pon...
haishh~ hate it!
but actually tu la yg mbuatkan senior n junior rapat...
mase last day induction dorg wat suprise n bgtau ape fuction dorg wat cmni...
konon2nye nk tgk sjauh mne mental kiteorg tahan..(kononnye la)
start drp tuh kiteorg senior junior kire lehla rapat gak...
tp ade je senior yg kekwat pas induction tuh...
ala mampos la xthegeh2 aku nk kecoh ko...
ko bajet ko diva??
derr~~
ermm...
hidup aku agak tough ckit...
coz aku ni boros mmg xleh bjimat cermat...
so aku wat keputusan utk keja parttime n xnk myusahkan my parent(tp mtk gak wet kdg2..haha)
yela bkn ape mmg xcukup kalo nk di ikotkan..
paham2 jela pompuan...

aku ade bf sblm aku couple ngn mr tayang...
but xde jodoh n kiteorg putus selepas 3taon kapel...
sbnrnye bkn xde jodoh da dasar jantan xreti nk appreciated ape yg ade dpn mate kn...
cari skadelsla ape lg...
ngn aku mmg x...
pmpuan mne suke jantan die kena share...
pg matila 3 taon ke 13 taon ke...
kalo da ko curang sekali just go to the hell!

actually kalo nk taw da 3 taoun da xceleb my besday...
1st year: coz excident ngn ex smpai kena opration n xleh jln 2months!
2nd years: ada personal prob
3rd years: dengue!

tu la kdg2 tringin nk celeb besday ade kek ade gift tp nk wat cmne kn?
pasrah jela...
alamak! da kul 4:30am..
nk tidola sok nk kerja....
ntla continue...
mornin!!








No comments:

Post a Comment